joi, 29 octombrie 2015

Un cadou special si delicios

Cu siguranta febra ''fan branza'' s-a raspandit rapid in ultima perioada. Si nu ai cum sa nu devi si tu adeptul branzei pufoase de la Delaco, mai ales daca ai un maestru al gustului desavarsit ca Toni, care ajunge sa faca orice necunoscator un adevarat maestru in materie de branzeturi, prin pasiunea pe care acesta o emana! Cu siguranta il stii si tu pe Toni!

11238214_853537951406536_8464564313676558831_n

Da, ai ghicit, el este celebrul Toni, cel mai mare fan branza cunoscut pana la ora actuala. Si poti sa il condamni, cand ai atatea arome si gusturi fine amestecate subtil intr-o roata de cascaval? Nu, mai ales ca aromele inconfundabile parca te cuprind intr-o vraja, cu prima imbucatura pe care o iei. Mai ca mi se facu pofta de o portie de cascaval afumat, de savurat acum, seara, la un pahar de vin rosu langa focul semineului!
Domnule Toni, vreau sa va spun ca si eu sunt fan branza a produselor Delaco, datorita gustului lor incomparabil si daca nu ma credeti pe cuvant, lasati-ma sa va demonstrez acest lucru, prin urmatoarele randuri, bineinteles, dupa o gustare satioasa (deoarece imi ploua deja in gura doar vorbind despre acest subiect) . Aproape ca uitasem de aceasta intamplare, dar multumita dumneavoastra mi-am amintit cel mai special si delicios cadou pe care l-am gatit (sau impropriu spus gatit) pentru ziua bunicii mele, care iubeste la nebunie gustul branzei fondue! Totul a inceput de la raionul de branzeturi din supermarket. Aveam pregatita lista de produse lactate pe care vroiam neaparat sa le achizitionez din cauza unei idei traznite care mi-a bantuit mintea o buna bucata de timp! La inceput am zis ca este doar o idee prosteasca, ceva la care doar copiii s-ar putea gandi, dar apoi, profitand de talentul in sculptura cu care Dumnezeu m-a inzestrat, m-am gandit ca o fi o idee stupida, dar zau ca ar merita sa vad reactiile tuturor cand vor vedea experimentul meu.
Da, stiu, vorbesc putin ambiguu, dar lucrurile se vor lamuri pe parcurs. Rabdare, domnule Toni, si veti vedea ca merit si eu titlut de cel mai mare fan branza!

O data vazuta cu traista incarcata de branza fondue, cascaval afumat, branza cottage si nu numai, a sosit timpul magiei adevarate, care (sunt sigura ca ma veti aproba) se intampla doar in bucatarie! Asa ca am aprins aragazul, am pregatit branza fondue, cascavalul l-am taiat minutios in patratele potrivite, iar branza cottage o aveam pregatita pentru retusul final al surprizei! 
O rola de cascaval am pastrat-o intreaga... bine, poate erau mai multe role de cascaval, dar pur si simplu am pierdut numarul bunatatilor care au cazut pe mana mea in acea zi! Rolele de cascaval mi-au servit pentru... cel mai mare tort din branzaturi pe care l-ati intalnit vreodata! Un strat de cascaval mi-a servit drept blat pentru tort (care, apropo, avea 2 etaje de cca 10 cm fiecare). Peste blatul meu de cascaval (stiu suna putin iesit din comun) am turnat delicioasa branza fondue, fierbinte si aburinda. Apoi am presarat peste ''crema'' mirodenii: chilli, pipier negru, alb, rosu samd. Dupa aceea am ornat totul cu bucatelele de cascaval taiate in cubulete, iar branza cottage am lasat-o intr-un bol pe post de antreu.

Cred ca a iesit cel mai pufos tort de cascaval facut vreodata (de mine). Desi primul meu gand a fost: ''Doamne, am stricat bunatate de cascaval, daca nu o sa le placa invitatilor'' ? Pentru ca invariabil bunica avea sa il adore daca venea facut de nepoata ei! Dar surpriza cea mare a fost faptul ca a iesit mai mult decat delicios, dar era si normal daca am folosit doar cea mai fina branza si cel mai gustos cascaval, nu domnule Toni? Pentru ca de cele mai multe ori conteaza calitatea unui produs si nu cantitatea in care el se prezinta, asa si eu am ales calitatea brandului Delaco, cu ajutorul caruia am descoperit ca poti rasfata papilele gustative ale tuturor, chiar si mofturosilor de nepotei nazdravani, cum este si micutul Toni Jr. Ma insel? Iar dupa aceasta experienta, ma gandeam sa ma specializez in torturi de cascaval. Ce parere aveti? Este sau nu este o idee extravaganta? Vreau sa imi deschid propria cofetarie specializata pe torturi din branzaturi!

carusel-2-620x330

Ce iti trebuie ca sa prepari tortul de cascaval, pregatit de mine? In primul rand, branza fondue, un deliciu fierbinte, cascaval sau cascaval afumat (in functie de preferinta), branza cottage sau orice alt gen/genuri de branza care iti trece acum prin minte si bineinteles multa pasiune pentru lactate. A, si un strop de iubire. Dar inevitabil ajungi sa te indragostesti de branzeturile Delaco, credeti-ma, va spune acest lucru o persoana total ''anti-branza'' pana acum putin timp, care nu gusta frimitura de branzica... Dar vorba aceea, orice nas isi are nasul!

Nota: acest articol este o poveste imaginara, inca nu am ajuns sa pregatesc un tort de cascaval, desi niciodata nu este prea tarziu, nu?

Articol scris pentru SuperBlog 2015!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu