luni, 7 octombrie 2019

Moda este trecătoare, însă stilul rămâne

Moda, încă din cele mai vechi timpuri, a fost ceva care fascina atât femeile, cât și bărbații deopotrivă. Aceasta are rădăcini adânci în istoria omenirii și, sincer vorbind, nu dă semne că ar vrea să se oprească vreodată din a ne uimi, deoarece marii designeri ai zilelor noastre găsesc mereu noi metode de a o reinventa. Dacă ar fi să studiem moda în profunzime, cu siguranță nu ne-am plictisi, pentru că oamenii, de-a lungul timpului, au avut povești frumoase alături de moda zilelor lor. În prezent, mulți o consideră un ansamblu de elemente care constituie expresivitate, rafinament și stil – lucruri pe care le poți obține doar cu ajutorul părții sale materiale – hainele au reprezentat mereu un simbol după care societatea se ghida, iar moda era luată foarte în serios de către casele regale sau de către familiile care dețineau un statut social important (iar istoria ne dă foarte multe exemple de acest fel). 

Este foarte evident faptul că moda și evoluția îmbrăcămintei în timp sunt două elemente strâns legate de schimbările pe care societatea le-a suferit din punct de vedere cultural, ideologic, religios sau politic. În ceea ce mă privește pe mine, moda – sau mai bine zis, stilul și preferințele personale în materie de haine – m-a ajutat să îmi dezvolt un simț al bunului gust, să îl îmbunătățesc și să îl adaptez în funcție de vârstă, sezon sau de natura evenimentelor la care particip. Am învățat să mă mulez după modă, care vine mereu cu ceva nou. Știu că moda este trecătoare, dar stilul este cel care rămâne, așa că am încercat constant să mă ghidez după acest motto și să îmi creez o garderobă care să mă reprezinte 100%. Și pot spune, pe un ton mândru, că am reușit să fac acest lucru, cu toate că nu mi-a fost ușor – am fost nevoită să citesc reviste de modă de talie internațională, să urmăresc defilările de pe cele mai mari podiumuri de modă și să încerc să adaptez tendințele actuale la stilul meu personal.

Sursă foto

Nu sunt o ‘’fanatică’’ a modei, pentru că știu că aceasta este mereu schimbătoare, dar cu toate astea, simt foarte multă admirație pentru o vedetă a Hollywood-ului din Epoca de Aur, care s-a făcut remarcată prin cariera sa excepțională: este vorba despre Katharine Hepburn, cea care în cei 64 de ani de viață, a jucat în nu mai puțin de 52 de filme și 33 de piese de teatru și a primit patru premii Oscar pentru cea mai bună actriță, record încă neegalat până în prezent. Aceasta m-a fascinat și mi-a captat atenția deoarece a fost o femeie care a contestat normele vremurilor în care a trăit, în special în ceea ce privește stilul vestimentar pe care îl adopta. Practic, ea a fost una dintre inițiatoarele stilului androgin, alături de faimoasa Audrey Hepburn – ele fiind amintite și astăzi ca inițiatoare ale acestui stil. Fiecare a avut o contribuție în stilul ei: Audrey, cu un stil feminin în esență, pe care îl condimenta cu tunsoarea ei băiețoasă, iar Katharine, la polul opus, era considerată regina costumelor de inspirație masculină și a pantalonilor.

Așadar, în ceea ce mă privește pe mine, aș putea spune că mă reprezintă foarte mult stilul androgin, pe care nu ezit să îl port în cea mai mare parte din timp. Mi se pare extrem de versatil și comod și simt că mă reprezintă cel mai bine. Plus că stilul androgin a devenit, în ultimul timp, unul dintre cele mai des abordate stiluri, atât de către celebrități, cât și de fashioniste sau de bloggerițele de modă. Outfiturile acestea sunt caracterizate de comoditate și tușe masculine, fiind de altfel potrivite la ieșiri casual cu prietenii sau la întâlniri office, în funcție de accesorizare. În principiu, acest stil vestimentar presupune purtarea jeansilor de tip ‘’boyfriend’’, alături de un sacou sau palton masculin. În funcție de stilul personal, poți purta un tricou casual sau o cămașă office, încălțăminte sport, elegantă sau casual, iar ca accesorizare poți miza pe pălării, genți, curele sau ceasuri de mână. Aici este important să îți pui imaginația la încercare și să faci combinații în funcție de cum te simți confortabil/ă.

Sursă foto

Cum creez eu o astfel de ținută? În viața de zi cu zi, am nevoie de lejeritate în mișcare, motiv pentru care aleg să port o cămașă sau un tricou simplu (de obicei într-o singură culoare și fără modele), o pereche de jeansi de bărbați (marca Polo, deoarece mie îmi plac foarte mult piesele lor vestimentare) și, în cazul în care vremea de afară este puțin rece, vin în completare cu un palton (tot de tip boyfriend sau cel puțin cu accente masculine). Când vine toamna, prefer de asemenea să mă încalț cu o pereche de botine pentru damă, semnate Karl Lagerfeld, deoarece îmi place să combin și câteva elemente rock la vestimentația mea de bază. De cele mai multe ori, port ca și accesorii un ceas de mână și / sau o geantă de damă – fie ea o geantă clasică, de umăr sau un rucsac trendy în care să car portofelul, telefonul, cheile, portfardul și așa mai departe.

Sunt mare fană a brandurilor de renume și pentru că știu că sunt și o fire foarte practică, aleg să îmi achiziționez toate piesele vestimentare de pe Answear.ro, deoarece știu că aici găsesc toate mărcile mele preferate și nu numai – Versace, Polo, Karl Lagerfeld, Calvin Klein, Moschino, Emporio Armani, Lacoste – acestea sunt doar câteva dintre exemplele pe care le puteți găsi la ei pe site. Answear a luat ființă în luna decembrie a anului 2010 și a început să funcționeze în februarie 2011. După 3 ani de succes pe piața din Polonia (având un număr tot mai mare de clienți multumiți și de premii în branșă), în luna martie a anului 2014 magazinul și-a început activitatea în Cehia, iar în noiembrie 2014 în Slovacia. Treptat, a ajuns și la noi în țară prin intermediul magazinului online Answear.ro – iar eu, de când i-am descoperit, am rămas clienta lor fidelă.

Sursă foto

Plus că shopping-ul online mereu mi s-a părut mult mai practic și mai comod de făcut, motiv pentru care Answear.ro este în topul preferințelor mele. Cu toate că sunt mare fană a produselor nou apărute pe piață, există totuși un stil pe care nu il voi înțelege niciodată și pe care nu aș putea să îl afișez în societate: este vorba despre moda kitsch, acea tendință de exagerare care pune accentul pe culori țipătoare, pe accesorii ieftine (sau cum se mai numesc ele, ‘’fake-uri’’), pe paiete sau glitter purtate ostentativ și așa mai departe. Kitsch-ul semnifică un fel de artă surogat, care, din punctul meu de vedere, se află la polul opus al cuvântului autentic. Mai exact, kitsch-ul este un termen folosit pentru a desemna un obiect decorativ de prost gust. Pentru mine, acest trend rămâne un real mister (dar nu în sensul bun al cuvântului).

Articol scris pentru SuperBlog 2019!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu