duminică, 16 noiembrie 2014

Cand oamenii uita sa mai fie oameni si se indreapta spre roboti...

Va salut pe toti din mediul virtual, prin intermediul blogului meu. Ce faceti? Sunteti bine? Cand v-ati oprit ultima oara ca sa admirati un peisaj de toamna, o frunza in bataia vantului, ciripitul unei pasari? Cand ati meditat in natura, cand v-ati pus ordine in ganduri ultima oara? Nu stiti raspunsul? Asa indepartat este? Dar dati-mi voie sa va mai intreb ceva. Ati dat check-in pe facebook astazi, cand va aflati la mall, in parc, la terasa la o cafea? Da? Este nelipsit, nu?
Cu totii avem un cont pe o retea de socializare, dar cred ca din ce in ce mai putini uitam sa socializam in lumea reala. Uitam frumusetea lucrurilor marunte pe care viata ni le ofera zi de zi. Si uitam sa ne deschidem inimile, sa socializam, sa surprindem. Acum este mai usor sa trimiti un buchet de flori prin mediul virtual. Ce sa mai zic de o imbratisare sau un gand bun. Avem deja o gramada de emoticoane care mai de care, ce ne ajuta sa ne exprimam fiecare traire... virtual... Asa am ales sa traim cu totii? Uitam ca traim intr-o comunitate si ne izolam fara sa vrem. Dupa aceea tot noi ne intrebam de ce nu ne adaptam in societate. Cum de am ajuns in acest punct?


Cand ne vom opri din drumul nostru agitat ca sa admiram putin natura? Nu, nu este valabila faza cu: deschizi calculatorul si cauti wallpaper-uri cu peisaje din natura si gata, admiri natura in adevaratul sens al cuvantului. Natura nu este doar imagine, este sunet, miros, este palpabila si merita sa ii acorzi clipe bune din viata ta. Mai mult decat laptop-ul... Caci natura te rasplateste si ea la randul ei cu amintiri frumoase. Eu o sa va arat cateva imagini cu astfel de momente pe care natura mi le-a oferit mie. Si cred ca foarte putini au observat ratusca de pe lac, din poza de mai sus.


Imi aduc aminte cat de mult rad cu prietenii atunci cand ne intalnim la iarba verde si mai-mai imi vine sa ies la un picnic, acum in prag de iarna! Da, desi poza este din vara, cred ca un picnic merge si iarna. Mirosul de zapada din aer ma face sa visez cu ochii deschisi la un Craciun acoperit de zapada, desi in ultimii ani nu prea am mai avut parte de asa ceva. Caci sarbatorile de iarna nu sunt la fel fara elementul principal al acestui anotimp, element ce il distinge ce celelalte: zapada! Cat de des simti miros de zapada cand stai pe laptop? Iti spun eu ca niciodata! 
Si atunci de unde vine dorinta asta de autoizolare? Din pacate au ajuns telefoanele sa fie mai inteligente ca noi si ne complacem cu acest lucru. Eu il reneg cu desavarsire! Sunt bloggerita, imi place sa scriu si sa impartasesc gandurile mele pe blog si pe retelele de socializare, dar ca sa am ce impartasi cu cititorul trebuie mai intai sa traiesc in viata reala, sa pot aduna intamplari si amintiri!


Poti oare sa simti cum bate inimioara unui pisoias prin prisma tastaturii? Poti sa simti blanita lui moale si sa observi caracterul lui sfios din gesturile sale? Imposibil daca stai in fata unui ecran de calculator. Dar nu mi-o lua in nume de rau, este viata ta si ai dreptul sa iti petreci timpul liber exact cum iti doresti. Nu ma judeca, caci nici eu nu te judec. Dar sunt curioasa ce gandeste sau ce traieste un pasionat de internet. Eu nu sunt atat de atrasa de acest domeniu. Am limita cand vine vorba de timpul meu, caci doresc sa traiesc intens fiecare zi. Nu, nu imi dau check-in zilnic sa vada lumea unde sunt si ce fac. De ce mi-as face viata publica? De ce sa stie toti necunoscutii ce fac eu? Oricum nu intereseaza pe nimeni. Internetul este plin de tot felul de oameni. Poti fi oricine vrei tu sa fi pe internet.
Dar asa nu faci decat sa te minti pe tine si pe cei cu care conversezi. Spun "conversezi" pentru ca nu poti socializa, in adevaratul sens al cuvantului, cu nimeni. Nu cunosti oamenii decat prin gesturi si fapte. Oare gresesc cand spun asa sau mai poate confirma si altcineva?


Surprinde un moment frumos cand il intalnesti. Nu il ocoli, caci in viata nu  mai primesti o a doua sansa. Zambeste, glumeste, socializeaza cu alti oameni, gandeste, mediteaza, gaseste un hobby, orice iti place si nu ai incercat pana acum. Mai lasa internetul! Iti poti strica vederea si aici vorbesc din experienta proprie!

Traieste-ti viata, caci abonamentul la internet il platesti luna de luna...

Articol scris pentru SuperBlog 2014!

2 comentarii:

  1. Intr-adevar "agitat" e cuvantul care zugraveste lumea de acum. Vrem sa stim totul si aparent stim tot ce fac toti "prietenii" si in acelasi timp nu mai simtim nimic. In raboiul dintre minte si inima, a castigat net prima, insa cata vreme vom locui doar in minte, nu avem cum sa fim multumiti si fericiti. Nu vom simtit iarba, mirosul zapezii nu vom auzi pasarile, vom fi "bogati" doar in cusca mintii...
    Frumos articol, multumesc.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. multumesc eu ca ti-ai impartasit parerea sincera, desi au trecut luni de cand ai postat comentariul...eu abia acum am mai reusit sa intru pe blog. pupici

      Ștergere