vineri, 2 octombrie 2015

Iubire cu aroma de cafea


 logo_marketonline_mic

                     Totul a inceput cu o gura de cafea...

Orientul Mijlociu, cea mai feerica zona din punct de vedere spiritual si cultural... Locul in care a luat nastere miraculoasa licoare aromata, care trezeste pasiuni si construieste povesti chiar si in ziua de astazi: inconfundabila, perfecta as putea spune, cafeaua turceasca preparata la ibric. Unii spun ca secretul cafelei turcesti nu sta in ingredientele folosite (care si asa sunt putine la numar - doar apa si cafea) ci mai degraba tehnica cu care se prepara. Va dati seama cata pasiune trebuie sa existe in mainile si inima celui care prepara aceasta bautura calda, care iese de fiecare data la fel de buna?
Am plecat si eu in cautarea secretului cafelei turcesti. De cand am gustat prima oara din aceasta licoare aromata, am zis ca trebuie sa ma bucur de acest gust in fiecare zi. Pot spune ca ma simt ca Seherezada in minunata ei poveste care a dainuit, pe vremea ei , 1001 de nopti. Dar eu nu vreau sa astept atat de mult! Si asa, ma pierd pe carari fantasmagorice, invaluite doar de aroma de cafea turceasca. Un abur ametitor care parca te transpune intr-o alta lume. Caut raspunsuri pe la fiecare comerciant de cafea. Nici unul nu imi raspunde. Parca nu ar auzi nici ce spun. Nu aud sau nu imi dau atentie. Ma intristez si ma las prada fumului. Inchid ochii si incerc sa ma las purtata pe strazi doar de instinct, nu am o locatie anume la care vreau sa ajung. 
     
Atunci mi-am aruncat privirea in jur si l-am intalnit pe EL. Privirile ni s-au intersectat intr-un mod inexplicabil. Nu mi-a spus numele lui, dar era prezentabil, foarte elegant, cu parul negru si ochii si mai negri, cu o expresie a fetei de parca era desprins din cele mai pasionale povesti de dragoste. Vazandu-mi neputinta fata de lumea noua in care am venit din pura intamplare, mi-a zambit si m-a intrebat fara sa ezite: ''Vrei sa bem o cafea?'' 
         
Inima mi-a stat in loc la vibratiile vocii sale, foarte patrunzatoare, foarte profunde. Oare de ce aici trebuie sa fie toate lucrurile atat de incitante? Nimic nu este monoton, nici macar cafeaua, care la noi este tratata superficial si ca pe un lucru pe care il incadram in rutina zilnica. Parca cuprinsa de o vraja invizibila, l-am urmat pe acest misterior EL pana intr-un restaurant cu o aura foarte intima. De ce intima? Pentru ca misteriosul meu s-a indreptat singur catre o cafetiera si a preparat singur doua cafele 100% turcesti! Am ramas uimita! ''Spune-mi mai multe despre secretul cafelei turcesti!'' , iar in secunda urmatoare ne asezam la o masa retrasa, unde EL si-a scos laptop-ul (acum imi dau seama ca era om de afaceri sau ceva important din acel loc) si a dat o simpla cautare pe internet: magazinul MarketOnline.ro       
  

''Doar atat?'', mi-am zis in sinea mea. Dar parca mi-a citit si gandurile si in secunda urmatoare acceseaza acel site misterios si la motorul de cautare al acestuia scrie cafetiera profesionala. Apare un numar impresionant de astfel de cafetiere. Sunt nedumerita... atat de multe si atat de diferite, cum pot eu ghici care facea cafeaua turceasca perfecta? Intelegand tristetea din privirea mea, EL imi cuprinde obrajii cu mainile. Maini cu aroma de cafea. Am simtit ca timpul sta pe loc si deja uitasem tot scopul vizitei mele in Orientul Mijlociu - dorinta mea acum era sa raman aici pentru totdeauna! Putin dezamagita, dar cuprinsa de vraja, ma las purtata de el pana in fata cafetierei de mai devreme, cea la care EL a facut cafelele noastre. 
         
''Uita-te la ea'' , mi-a spus aproape soptit. Si ridicand privirea tinta spre aparat, citesc (fara sa imi dau seama) cu voce tare: cafetiera Arzum. Ochii mi s-au luminat si atunci am inteles si motivul acelei cautari on-line.

okka-cafetiera_premiu_superblogO priveam si simteam ca am descoperit o comoara. Dar chiar asa era, aceasta cafetiera este o comoara la casa omului. Acum te poti transpune in lumea feerica a cafelei turcesti, 100% naturala. Te poti bucura de dimineti aromate, sa te simti ca in Orientul Mijlociu alaturi de persoanele dragi tie. Eu, o Seherezada moderna si pierduta in aceasta lume agitata, mi-am gasit in sfarsitul locul, alaturi de misteriosul EL (pe care il voi tine secret), iar diminetile si noptile capata nuante de magie, alaturi de cafetiera Arzum Okka. Caci pana la urma, conteaza modul in care prepari o cafea, iar pasiunea pe care o pui se transmite si in gustul cafelei, preparata la ibric. Azi avem la dispozitie un ''ibric modern'', accesibil, creat parca sa lege iubiri si pasiuni nebanuite. Unii spun ca e de ajuns o singura privire sa te indragostesti. La mine a fost suficienta o gura de cafea!

Articol scris pentru SuperBlog 2015!                                                                          

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu