duminică, 2 noiembrie 2014

Strada Fictiunii evolueaza in autostrada

Sunt un soarece de biblioteca, cu buletin si card de fidelitate, abonada zilnic la cartile de buna calitate. Imi place sa citesc si apreciez o carte de calitate, indiferent de stilul acesteia. Dar in ziua de azi este tot mai greu sa gasesti o carte de calitate. Lumea s-a modernizat si citeste, mai nou, de pe e-book-uri. Eu una am cautat mereu sa transpun ca intr-o poveste reala fiecare carte citita, sa imi construiesc propria strada cu carti si personaje inspirate din cele mai bune bestseller-uri cunoscute pana astazi. Am o imaginatie bogata si asta o datorez cartilor citite de mine de-a lungul vietii. Inca de mititica, eu am cochetat cu cartile si am legat o prietenie stransa. Imi place foarte mult sa miros filele unei carti ca sa ii inteleg mai bine povestea, este ca un mod de a o recunoaste pe fiecare in parte intr-un labirint al cunoasterii cu rafturi doldora de carti.
O astfel de strada am intalnit si in Colectia Literara Strada Fictiunii a Editurii ALL care se imparte in patru sectiuni si anume: Clasic,  Contemporan, Crime si Bestseller.

Recunosc acum micul meu secret: am o slabiciune pentru bestseller-uri si mereu am cautat cele mai bune carti atat in biblioteci, librarii, cat si pe site-uri online. Cea mai frumoasa selectie de unde poti alege vine chiar de pe site-ul cel mai recent descoperit de mine:  http://www.all.ro/.
Aici am descoperit o lume a cititorilor moderni, cu absolut toate genurile posibile si imposibile, un numar impresionant de carti de unde poti alege. Ochii mei sclipeau cu fiecare carte pe care o vizionam si cu cat petreceam mai mult timp pe acest site, cu atat deveneam mai nehotarata in alegerea unei noi carti pe care sa o achizitionez. Bugetul meu fiind limitat, a trebuit sa las unele carti pentru wish-list-ul viitor, cand voi avea suficiente resurse pentru urmatoarea comanda. Nu as fi ratat asta!

Prima carte pe care eu am comandat-o a fost Floarea Pasiunii scrisa de Matilde Serao. Descrierea acestei carti m-a convins ca merita citita : "Matilde Serao este una dintre cele mai prolifice si mai cunoscute scriitoare italiane ale sfarsitului de secol XIX si inceputului de secol XX. Romanele si povestirile ei sunt o fresca a societatii italiene, in special a celei din sudul Italiei si din Napoli, atingand, cu subtilitate si spirit analitic, teme dintre cele mai diverse, precum conditia femeii intr-o societate patriarhala, saracia, coruptia si conventiile sociale. Povesti de iubire, tradari, rivalitati, emotii si pasiuni asunse - povestirile din Floarea Pasiunii se perinda prin fata ochilor cititorilor ca o galerie de filme de scurt metraj in stil romantic si moralist (...)" . 
                                               

Coperta ei a fost un plus cand am ales-o. Mi-a placut faptul ca este simpla si draguta si prinde exact esentialul intregii carti. Recomand cu drag aceasta carte si sper ca si voi sa imi recomandati cartile voastre preferate. Poate chiar avem aceleasi gusturi literare si noi nici macar nu stim acest lucru. Imi place sa cunosc oameni cu care impartasesc aceleasi pasiuni. Mi se pare cel mai frumos mod sa iti faci prieteni noi, iar carti parca niciodata nu ai suficiente! Imi place biblioteca personala cum arata la ora actuala, ma pot lauda cu o colectie impresionanta de carti! 
Dar cu atata entuziasm, am uitat sa fac prezentarile Editurii ALL: Strada Fictiunii este o noua colectie de literatura universala a Editurii ALLFA, parte a Editurii ALL. O colectie urbana, cosmopolita, eterogena, perfect racordata la prezent cu cele patru sectiuni mentionate de mine mai sus. Noua colectie poate fi usor imaginata ca o strada cu arhitectura eclectica, pe care orice om ar trebui sa o circule macar o data in viata. Este si pacat cand ai atatea carti frumoase de descoperit.

Din aceasta colectie vreau sa va prezint doar doua din preferatele 
mele, caci lista este mult mai lunga si nu as reusi sa o descriu intr-un articol. In primul Rand este vorba despre Pana si cainii, un roman scris de Jon McGregor, care descrie o crima ce are loc intre Craciun si Anul Nou, cand doi politisti descopera cadavrul unui barbat, intr-un apartament. Cunoscutii victimei sunt cei care insotesc politia la morga, in timp ce ei insisi rememoreaza clipe importante din viata lor. Descrierea ei ar fi mult mai ampla, dar nu vreau sa divulg secretul cartii. Va las sa descoperiti singuri despre ce este vorba, daca va hotarati sa achizitionati aceasta carte. 
Sper ca v-am convins ca merita sa faci o plimbare si pe Strada Fictiunii. Eu una, cu fiecare pas pe care il fac, mai citesc o carte si mai maresc strada cu inca o suta de metri. Este modul meu de a trece mai frumos si mai usor prin viata. Este o calatorie prin filele cartilor pe care nu as vrea sa o inchei vreodata. Este singurul loc in care imi pot lasa imaginatia sa faca ce vrea.

O alta carte care m-a surprins placut a fost Bucurati-va de viata, o carte scrisa de catre Yan Lianke. Cartea prezinta un sat uitat din muntii Chinei - Shouhou, unde oamenii traiau fericiti. Intr-o zi insa la ei in satuc incepe sa ninga si toate recoltele oamenilor sunt compromise. Solutia salvatoare a acestora ramane promovarea turismului in acea zona uitata.
Si nu voi spune mai multe, din acelasi motiv. Imi place sa starnesc curiozitatea! 


Mie personal mi se pare ca si coperta joaca un rol deloc de neglijat in achizitionarea unei carti, desi vorba aceea: 'Nu judeca o carte dupa coperta!' nu este intotdeauna valabila la toate cartile. Ochiul cititorului iubeste sa se delecteze si cu cateva imagini potrivite contextului cartii pe care o citeste. Putine imagini vizuale ne ajuta sa ne imbogatim imaginatia incontinuu. Imi plac la nebunie si imaginile din carti. Voua nu?
Dragii mei, cred ca m-am cam luat cu vorba, caci pe Strada Fictiunii deja s-a facut intuneric si s-au aprins luminile, care palpaie din cand in cand din varful unui stalp, dintre numeroasele care se afla pe strada imaginatiei mele. Deja vad primii fulgi care cad timizi pe pamant. Este abia luna noiembrie dar zapada deja se instaleaza printre case. Este un peisaj de vis. Ma plimb agale pe strada. Nu ma grabesc caci destinatia "ACASA" este deja cunoscuta. Raman sa admir cum natura se intalneste cu urbanul si ce fuziune minunata creeaza daca le pui impreuna. Uneori strabat aceasta strada alaturi de persoana iubita, caci, nu-i asa, orice calatorie este mai frumoasa in doi. Voi ce parere aveti?

Articol scris pentru SuperBlog 2014!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu