joi, 17 octombrie 2019

Am fost pasionată de tehnologie încă de mică

Sursă foto
Nu îmi aduc aminte exact vârsta pe care o aveam... dar îmi amintesc specificațiile sale: Intel Pentium 1, 75 Mhz, 16 Mb RAM și un spațiu de stocare de puțin peste 500 Mb. Nu îmi aduc aminte nici anul în care l-am primit, dar îmi amintesc totuși ceva legat de 98... mai exact, Windows 98! Încă de mică, tehnologia a constituit un reper important în viața mea. Mai sus aveți descris, din punct de vedere tehnic, primul meu PC. Nu am omis partea estetică a lucrurilor, dar în ziua de azi nu mai există o cale în care să faci ca un monitor CRT (cu tub) să pară atrăgător, deși atunci vedeam lucrurile cu totul altfel. Carcase fancy, water cooling și alți astfel de termeni nu fuseseră încă "născuți" – acesta e felul meu de a spune că o carcasă de calculator din vremea respectivă nu constituia nimic care să te dea pe spate.

Bonus: Parcă aud și acum lipsa plăcii de sunet a PC-ului descris mai sus. Am zis bine aud… beep, beep! 

Cu toate astea, să ai propriul computer personal în acele vremuri era sinonim cu a spune că aveai "Tehnologia la tine acasa". Alții mergeau la de mult defunctele săli de net pentru a gusta puțin din ceea ce avea de oferit internetul, la umilele sale începuturi.

Și anii au trecut și tehnologia clar nu a stat în loc. Am trecut de la Megabyte la Gigabyte și ulterior la Terrabyte. Progresul tehnologic nu a fost deloc unul linear – s-au făcut salturi exponențiale la intervale de timp reduse în ultimii 10-15 ani, care au schimbat din temelii definiția unor termeni precum: PC, telefon, ceas – actualmente Smartwatch și Gaming și alte exemple aferente.

Toate cele menționate în enumerație, fie că vă vine să credeți sau nu, constituie elemente importante din viața unui blogger. PC, pentru când stăm la birou și scriem articole. Laptop pentru când ne simțim puțin lazy și vrem să scriem articole din pat. Telefon, pentru a nu rata momentul când apar notificările cu "au apărut calificativele pentru proba X la SuperBlog". Ceas... time is of the essence... pentru toată lumea. Dacă și caloriile sunt de esență, atunci îl facem Smartwatch. Problem solved. A mai ramas Gaming-ul. Nu e suficientă o frază sau două, așa că vă dau întâlnire în paragraful de mai jos, dedicat în totalitate acestui subiect.

Mulți bloggeri tineri apelează la gaming ca o metodă de destindere. Dacă tot am început articolul cu o mică istorie și evoluție a tehnologiei, pot să spun că nu cred că există o reprezentare mai ușor de expus, în care efectiv să vezi evoluția tehnologiei, decât jocurile video. Fiecare salt de la Pentium 1 până la Pentium 4, apoi de la single core la Core 2 Duo, Quad Core și până la i3, i5 și i7, a ajutat la crearea uneia dintre cele mai puternice și în plină dezvoltare industii: cea de gaming. 

Bonus 2: pentru tabăra roșie, reformulare. Fiecare salt de la AMD Duron la Sempron și mai târziu Athlon XP și Athlon 64, la AMD Phenom și la faimoasa serie FX, culminând cu procesoarele Ryzen – au contribuit în egală masură. 

Acum că am împăcat și capra și varza, hai să vorbim de plăcile video, the real MVPS. Pentru a evita o nouă capră și o nouă varză (ATI / nVIDIA), o să mă rezum la faptul că de la prima mea placă video 3D, care a fost un Voodoo, la RTX-ul 2060 din laptop-ul recent achiziționat de la cei de la Spacer.ro, nu prea există termeni de comparație. Are și un i5 generația 9 si un SSD de 512 gb pe M.2.

Îmi place să mă joc și am vrut ca laptop-ul ales să poată rula confortabil orice joc, astfel încât și eu să mă simt confortabil în același timp. De aceea, împreună cu el am achiziționat și un scaun de gaming și accesorii laptop, tot de la cei de la Spacer.ro. Tehnologia sub diversele ei forme este omniprezentă în viața mea de zi cu zi, de la muncă la relaxare, mă ajută în diverse și variate feluri, îmi oferă posibilitatea să scriu articole din ce în ce mai bune pe blog și să îmi dezvolt partea creativă care ține de scris, oferindu-mi acces nelimitat la informații. Dacă tehnologia evoluează, eu aleg să țin pasul cu ea, indiferent de cât de anevoioasă este această călătorie. 

Articol scris pentru SuperBlog2019!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu