joi, 31 octombrie 2019

Prin Europa cu maşina

Atunci când plec în vacanţe, cel mai mult îmi place să merg cu maşina personală. Găsesc acest lucru ca fiind mai practic, mai confortabil şi cu siguranţă mai puţin costisitor decât dacă aş alege să călătoresc cu trenul sau avionul. 

Excursiile în mod repetat cu maşina m-au ajutat să îmi formez o rutină în ceea ce priveşte verificarea condiţiei tehnice, înainte de a pleca într-o astfel de aventură. Tot timpul încep prin a verificarea starea anvelopelor şi gradul de uzură al acestora şi dacă sunt sau nu potrivite pentru traseul pe care urmează să îl parcurg. De exemplu, dacă ştiu că urmează să ajung într-o zonă montană la mare altitudine, am grijă ca maşina să fie echipată cu tipul corespunzător de anvelope, în cazul în care e posibil să întâlnesc şi zăpadă pe traseu.

Apoi verific nivelul de ulei şi data când acesta a fost ultima oară schimbat. Odată ce am terminat cu verificarea aspectelor tehnice ale maşinii, urmează să mă decid care din accesoriile auto deţinute se potrivesc călătoriei ce urmează. 

Un accesoriu care este nelipsit în orice călătorie este scutul motor BMW Seria 5 e39, recent achiziţionat de pe site-ul Autogedal.ro! Consider că protecţia motorului şi implicit a băii de ulei aflată sub acesta şi care este expusă fără un scut care să o protejeze, este crucială pentru o desfăşurare fără evenimente neplăcute a călătoriei. Evident că intenţionez să ţin acest scut montat în permanenţă şi am ales să încep cu el pentru că este cea mai recentă achiziţie şi după o întâmplare destul de recentă (din fericire la mică distanţă de casă), care a avut ca rezultat şifonarea serioasă a băii de ulei, mi-am dat seama că scutul ar fi trebuit să fie printre primele achiziţii. În apărarea mea, cât trăim, învăţam.

Sursă foto - arhivă personală

Următorul accesoriu care îmi vine în minte şi pe care îl aleg deseori atunci când plec la drum cu rulota după mine, este evident cârligul de remorcare BMW Seria 5 e39 Semidetaşabil. Am ales acest model, tocmai pentru că îmi permite detaşarea parţială a acestuia, atunci când nu îl folosesc şi astfel pot să ascund total faptul că maşina are montat un cârlig de remorcare. 
Atunci, însă când aleg să plec la drum fără rulotă, dar am totuşi nevoie de ceva spaţiu în plus, montez cutia portbagaj, care îmi oferă un volum de stocare de 300 de litri, cu o greutate de până la 50 de kg. Am de gând ca pe viitor să îmi îmbogăţesc gama de accesorii auto de călătorie, prin adăugarea unui suport de transportat biciclete la mica mea colecţie. 

Mi-am propus ca în anul ce vine să vizitez un număr ceva mai mare de ţări decât până acum. Plănuiesc un Eurotrip şi cu siguranţă o să am nevoie de accesoriile mele de nădejde care şi-au dovedit utilitatea în nenumărate rânduri în trecut, dar cu siguranţă mă uit să adaug tot timpul noi accesorii, care să îmi faciliteze călătoriile în viitor. 

Printre ţările pe care mi-am propus să le vizitez se numără Spania, Elveţia, Austria şi posibil Muntenegru. Vă voi ţine, cu siguranţă, la curent şi voi reveni cu un update înainte să plec la drum anul viitor.

Articol scris pentru SuperBlog 2019!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu